Waarom kiezen voor de Auto5 Franchise ?
In de jaren 1960 introduceerde Auto 5 het concept van het autocentrum in België en op basis van onze kennis en onze bedrijfsvisie kruisten onze wegen en sloten we ons aan bij de Norauto groep, met wie we dezelfde waarden en dezelfde wensen delen om onze klanten te ondersteunen in hun mobiliteit. Als spelers in een veranderende wereld hebben we er altijd voor gekozen om onze activiteiten te laten evolueren, om onze vaardigheden te combineren en om alternatieve en complementaire oplossingen te ontwikkelen ten voordele van de mobiliteitsmix. We putten onze gemeenschappelijke kracht uit ons erfgoed, onze knowhow die we in meer dan 50 jaar hebben ontwikkeld, en we combineren die met de kracht van onze overtuigingen en de kracht van onze engagementen. We zijn ervan overtuigd dat automobilisten de toekomst van de auto zijn. Daarom hebben we ervoor gekozen om hen te begeleiden en te ondersteunen bij de overgang op het vlak van milieu, digitale technologie, maatschappij, technologie en energie.
Ons erfgoed
Auto 5
1966
Geïnspireerd door Amerikaanse supermarktmodellen richt de GB-Inno-BM groep zijn eerste super-/hypermarkten op in België. De GB baas breidt zijn concept uit door klanten een GB resto (nu Lunch Garden) aan te bieden, evenals een plaats om hun auto’s te onderhouden en uit te rusten. AutoCenter wordt geboren en wordt een pionier in de Belgische autocentra sector.
1992
De GB-Inno-BM groep besluit om al haar merken om te zetten in naamloze vennootschappen. AutoCenter werd Auto 5. Het nummer 5 komt van de 5 belangrijkste autoservices (remmen, banden, onderhoud, accu’s, uitlaat).
Norauto
70 ‘s
Na een bezoek aan een Auto Center en andere soortgelijke verkooppunten in het buitenland begon Eric Derville, oprichter van Norauto, aan zijn ondernemersavontuur. Hij zette het hybride concept van een winkel-werkplaats voor auto’s op in zijn regio in Noord-Frankrijk, waar hij de eerste Norauto centra had opgezet. Het 1e Norauto centrum opende op 2 oktober 1970 op de parkeerplaats van het Auchan winkelcentrum in Englos.
80 ‘s
Norauto zet zijn ontwikkeling voort in Frankrijk en Europa. De groei wordt gestaag ondersteund, met elk jaar de oprichting van 10 nieuwe centra.
“Ik had een zeer pragmatische visie. Het belangrijkste was dat het een verhaal was van mannen en vrouwen, van gemotiveerde teams en van voortdurende vooruitgang ! De resultaten volgden en hebben ons in staat gesteld om vooruitgang te boeken en verder te kijken… ! ”
Éric Derville, Oprichter van Norauto
Auto5 en Norauto
Sinds 2002
Door toe te treden tot Norauto wordt Auto5 onderdeel van Mobivia : een toonaangevend Europees ecosysteem gewijd aan de mobiliteit van vandaag en morgen, met 9 merken en 25 start-ups. De bedrijven van Mobivia staan al 50 jaar aan de zijde van haar gebruikers en bieden lokale ondersteuning voor de mobiliteit van iedereen.
Waarom kiezen voor de Auto5 Franchise ?
U hebt de ambitie en het verlangen om ondernemer te worden, en u hebt een passie voor de autosector. En u wilt graag als franchisenemer een onderneming starten.
Kies voor Auto5, Hier zijn de goede redenen om Auto5 franchisenemer te worden !
- We zijn bekend : een naambekendheid die is gebouwd op deskundigheid, betrouwbaarheid en serieuze aanpak :
- Auto5 heeft een totale bekendheid van 86%, een spontane bekendheid van 31% en een Top of Mind bekendheid van 19%*
- Auto5 wordt gezien als een bedrijf dat waar voor zijn geld biedt op het gebied van werkplaatsservice, banden, reserveonderdelen en interieuruitrusting
- Onze website is ook goed bekend : spontane bekendheid van 27% en totale bekendheid van 80%
- Een uniek, krachtig en erkend concept : een innovatieve omnichannelaanpak met een sterke e-commerce website + fysiek winkelconcept
- 50 jaar ervaring in autocentra
- Gemiddelde omzet van €1,4 miljoen voor gefranchiseerde Auto5 centra
- 10% winstgevendheid vanaf het derde jaar
- De kracht van een internationale inkoopgroep. Als Auto5 franchisenemer profiteert u van de centrale inkoopcentrale van de Mobivia Groep :
- 2100 contactpunten voor klanten in 19 landen.
- Een productassortiment van ongeveer 10.000 artikelen in winkels en 60.000 artikelen beschikbaar om te bestellen.
- 1 logistieke kracht : de garantie van snelle leveringen aan onze franchisenemers. In een mum van tijd is uw autocentrum weer bevoorraad!
- Een internationaal team voor productaanbod : verantwoordelijk voor het ontwikkelen en aanbieden van nieuwe producten en diensten voor alle uithangborden van de Groep
- Een team aan uw zijde
- Training en ondersteuning
- Het voordeel van een krachtig mediaplan en een constante digitale aanwezigheid.